본문 바로가기

일상/EDM

개인적으로 매우 좋아하는 EDM 'KSHMR - Around The World' (Feat. NOUMENN)

반응형

제가 개인적으로 EDM을 좋아하기도 하고 항상 들으면서 심신의 안정을 취하는 경우가 많아 좋은 노래들은 어떻게 공유를 할까 싶어서 제가 좋아하는 노래들을 위주로 글을 써보기로 결정했습니다.

 

그렇게 첫 번째 노래는 'KSHMR'의 'Around The World'입니다.  

 

 

전체적으로 편안하고 밝은 노래로 듣기가 매우 좋습니다. ^^-

 

 

[영문 가사 보기]

더보기

I've been around the world
I needed you to know
All around the world
I never thought I'd go
It's far around the world
I needed you to know
I've been around
I had to find my way back home

 

So respect
No one is asking for the moon
Step by step
Closing off to touch the moon

 

Deep inside we know we can make it right
I believe in you and me, let's give a try
Together we can make some changes for years to come (together)
That's when we'll be calm

 

I've been around the world, I still it every day (every day)
This world is precious, oh
I think that we should care (I think we should care)
I've been around the world, I still it every day (I love seeing every day)
My life is beautiful but dying every day

 

Be grateful
You live, you learn
You like to buy, spend some money, money
Be grateful and look around you
I am just asking you to be thankful

 

I've been around the world
I needed you to know
All around the world
I never thought I'd go
It's far around the world
I needed you to know
I've been around
I had to find my way back home

 

No, no
Been around the world, around, around, around the world
Around the world, around the world
Around the world, around the world
Around the world, around the world

 

[한글 번역 가사 보기] (의역, 오역이 포함되어 있을 수 있습니다.)

더보기

나는 세계를 돌아다녔어
네가 알아줬으면 했어
전 세계에서
내가 갈 줄은 꿈에도 불구하고
세계에서 멀리 떨어져 있어
네가 알아줬으면 했어
나는 주변에 있었어
나는 집으로 돌아가는 길을 찾아야 했어

 

정말 존경스러워
아무도 달을 바라지 않아
한 걸음 한 걸음
달에 닿기 위해 가까워지고 있어

 

마음속 깊은 곳에서 우리는 우리가 그것을 바로잡을 수 있다는 것을 알고 있어
나는 너와 나를 믿으니까 한번 해보자
우리는 함께 앞으로 몇 년 동안 변화를 줄 수 있어 (다 함께)
우리가 진정할 때야

 

전 세계를 돌아다녔지만, 나는 여전히 매일매일 (매일)
이 세상은 소중해
우리가 신경 써야 한다고 생각해 (우리가 신경 써야 한다고 생각해)
전 세계를 돌아다녔지만 여전히 매일 보고 있어 (매일 보는 게 좋아)
내 삶은 아름답지만 매일 죽어가고 있어

 

고마워
살아있다면 배우면 돼
당신은 사고, 돈 쓰는 것을 좋아할 거야
감사하며 주위를 둘러봐
나는 단지 너에게 감사함을 부탁하는 거야

 

나는 세계를 돌아다녔어
네가 알아줬으면 했어
전 세계에서
내가 갈 줄은 꿈에도 불구하고
세계에서 멀리 떨어져 있어
네가 알아줬으면 했어
나는 주변에 있었어
나는 집으로 돌아가는 길을 찾아야 했어

 

안돼, 안돼
전 세계에 걸쳐서
Around the world, around the world
Around the world, around the world
Around the world, around the world

반응형